perjantai 23. maaliskuuta 2012

KOHTAAMINEN MATTOLAITURILLA

   Tännehän ette tule, tuumasi joutsen ilmeisesti.  Se katsoi asiakseen valvoa meitä, kun aioimme mennä Kapellskärin satamassa olevalta mattolaiturilta uimaan.
 Täytyy tunnustaa, että sen verran pelkäsimme tätä äksyä joutsenta, ettemme uskaltaneet mennä mereen.
Työkavereiden kanssa pruukasimme silloin tällöin käydä uimassa tämän mattolaiturin luona. (1970-luvulla liikennöi m/s Aurella Naantali-Kapellskär-reitillä. Olin tuolloin töissä Aurellan ruokasalissa.)

Kuvat olen itse ottanut.

maanantai 19. maaliskuuta 2012

Sivun katselut maittain

Sivun katselut maittain
Suomi
           29
Ukraina
                     5
Saksa
            1

lauantai 17. maaliskuuta 2012

SOSIAALISEN MEDIAN LASKURI

Garys Social Media Count : näyttää siltä, että yhden sekunnin aikana ehtii liittyä 10 uutta jäsentä Facebookiin ja Twitteriin avataan 5 uutta tiliä yhdessä sekunnissa. Mitenkäs se onkaan se syntyvyys maapallolla? Taidanpas googlata asian.

Kysy asiantuntijalta


30.4.2002



Kuinka monta ihmistä maailmassa syntyy vuodessa?


Maailmassa syntyy tänä vuonna noin 150 miljoonaa lasta. Uusia kansalaisia sikiää sekunnissa 5, minuutissa 300, tunnissa 17 000, vuorokaudessa 400 000 ja kuukaudessa 12 miljoonaa.

Syntyvyyden huippumaa on Kiina. Vain joka 2 500. maailman lapsi syntyy suomalaiseksi. Tänäkin vuonna Suomen väestökirjanpitoon lisätään 61 000 uutta nimeä.

Julkaistu Tiede 2000-lehdessä 5/1998
Vastaaja:
Seppo Koskinen
väestötieteen dosentti
Kansanterveyslaitos 
Tätä tulosta voisi verrata Twitterin tilin avaamiseen eli twittervauhtia syntyy uusia ihmisiä. "Uusia kansalaisia sikiää sekunnissa 5".

perjantai 16. maaliskuuta 2012

the RedBull ‘Jesus walks on water’



1.  MITEN LÖYSIN VIDEON?

Sivustosta "Big Think" tulee minulle postia Facebook-sivulle.

"Angering Bishops: An Open Letter

  Big Think- artikkelin takia kiinnostuin tästä videosta.
 Etsin videon YouTubesta ja lähetin "Suntiot"-Facebook-ryhmään, johon itsekin kuulun.

3.  MILLAISIA VALMISTELUJA VIDEON ESITTÄMINEN VAATI?

     a)  katsoin ensin itse videon ja lähetin sen sitten "Suntiot"-ryhmään painamalla YouTubessa nappia Jaa ja valitsin napin F (Facebook), jonka jälkeen kone kysyy, mihin se jaetaan. Valitsin ryhmän ja lähetin tekstillä:


Hejssan.
Some-kurssilla neljäs osio menossa.

Tarvitsisin teidän apuanne,
nimittäin tehtävänäni on valita video, johon ryhmä antaisi palautetta. Kaikenlaista saa antaa, niin negatiivistakin, että se alkaa näyttämään positiiviselta.
Tämä on redbull-mainos, johon jopa katoliset piispatkin (etelä-afrikkalaiset) ovat ottaneet kantaa.."
Nyt vain toivomaan, että ryhmäläiset antaisivat palautetta.
b) Tutustuin myös alkuperäiseen piispojen  kannanottoon heidän omilla sivuillaan. Etelä-Afrikan piispoilla on oma virallinen Facebook-sivu. 
 The official Facebook Page of the Southern African Catholic Bishops' Conference Cardinal Napier comments on the RedBull ‘Jesus walks on water’ advertising campaign.

4.  MITEN KAIKKI SUJUI?

    Kaikki sujui ihan hienosti. Innostuin katselemaan muitakin Red Bullin piirrettyjä "nitka-mainoksia". Siellä oli myös valjastettu Jeesus-lapsi ja  neljä itämaan tietäjää tehojuoman mainokseen. Olen sarjakuvafani ja se vaikutti myös valintaani, että video on piirretty.

5.  MITÄ YLEISÖSI SANOI VIDEOISTA?

Ei tullut yhtään kommenttia.

6.  MITÄ AJATTELIT VIDEOIDEN ESITTÄMISESTÄ JÄLKIKÄTEEN?

Minun Jeesukseni ei huumorista loukkaannu.  



 

 


perjantai 2. maaliskuuta 2012

BLOGIN LUOMINEN

Aluksi yritin kirjautua Facebook-tunnuksilla vuodatus.net:in blogisivustolle, mutta siellä herjattiin, että valitettavasti rekisteröityminen ei jostain syystä onnistu Facebookin välityksellä. Kirjauduin ulos sieltä ja hupsista se sittenkin onnistui. Kuvien lataamisessa oli kuitenkin sen verran ongelmia, että päädyin tuttuun ja turvalliseen vaihtoehtoon eli Bloggeriin, johon pääsee taas gmail.com-tunnuksilla. Siis täällä ollaan. Blogin otsikoksi olen valinnut "Ihminen - osa luontoa. Pysy terveenä ja hyvässä kunnossa" 

Itse olen jo vuosia seurannut blogia: Kemikaalicocktail. Parempi elämä vähemmillä myrkyillä. Minun blogini tulee käsittelemään paljolti samoja asioita, mutta positiivisella mielellä. Minulle on pienestä pitäen opetettu, että jos arvostelee jotain asiaa, niin täytyy olla myös antaa parempi vaihtoehto tilalle.


Valokuvan, jonka olen valinnut sivulle, olen itse ottanut ja siinä meidän Kalle syö lautaselta. Kalle oli kanahaukka, jonka serkkuni oli löytänyt metsästä ihan untuvikkona.