a) katsoin ensin itse videon ja lähetin sen sitten "Suntiot"-ryhmään painamalla YouTubessa nappia Jaa ja valitsin napin F (Facebook), jonka jälkeen kone kysyy, mihin se jaetaan. Valitsin ryhmän ja lähetin tekstillä:
Tarvitsisin teidän apuanne,
nimittäin tehtävänäni on valita video, johon ryhmä antaisi palautetta.
Kaikenlaista saa antaa, niin negatiivistakin, että se alkaa näyttämään
positiiviselta. Tämä on redbull-mainos, johon jopa katoliset piispatkin (etelä-afrikkalaiset) ovat ottaneet kantaa.."
Nyt vain toivomaan, että ryhmäläiset antaisivat palautetta.
b) Tutustuin myös alkuperäiseen piispojen kannanottoon heidän omilla sivuillaan. Etelä-Afrikan piispoilla on oma virallinen Facebook-sivu.
Kaikki sujui ihan hienosti. Innostuin katselemaan muitakin Red Bullin piirrettyjä"nitka-mainoksia". Siellä oli myös valjastettu Jeesus-lapsi ja neljä itämaan tietäjää tehojuoman mainokseen. Olen sarjakuvafani ja se vaikutti myös valintaani, että video on piirretty.
5. MITÄ YLEISÖSI SANOI VIDEOISTA?
Ei tullut yhtään kommenttia.
6. MITÄ AJATTELIT VIDEOIDEN ESITTÄMISESTÄ JÄLKIKÄTEEN?
Kyl mää sen kattosin, mut kommentti puuttus.
VastaaPoistaKyl määki olen veten pääl kävelly, mut se on kyl ollu jääs sillo.
Huumori on älykkäiden ihmisten psyykelääke.
Kiitos Kaisa, ylioppilaslakista päätellen korviesi välissä vaikuttavat vaikkujen lisäksi myös aivot. T. Ari