perjantai 11. toukokuuta 2012

FACEBOOK-PIISPA






”Huomenna poikkean muista piispoista:
 en mene Kuopion Tuomiokirkkoon vaan Tampereen Särkänniemeen!”
 kirjoittaa Tampereen piispa Matti Repo Facebook-sivuillaan 5. toukokuuta.
Kaksikymmentä henkilöä tykkää tästä.
 Kuopiossahan oli kuten tiedämme piispan vihkiminen 6.5. 
Särkänniemi on taas huvipuisto. 
Mitä siellä huvipuistossa oli niin mielenkiintoista, että piispa jäi sinne?
Teema ”Yhden hinnalla” oli nimenä nuorisotapahtumalle, joka pidettiin Särkänniemessä.
 Piispa piti saarnan ”huvipuistomessussa”, jota hän myös mainosti Tampereen Kirkkosanomissa sanomalla, että messun jälkeen voi jäädä sitten huvittelemaan.

Piispa Repo poikkeaa muista piispoista Wille Riekkisen tapaan jo pukeutumisellaan.
 Onko ”vilterihatusta” tullut jo tavaramerkki? 
Ainakin hänen mielipiteissään on vähän samaa kaikua kuin Willellä eli kantaaottava piispa.

Tampereen piispa on parhaillaan kirkolliskokouksessa Turussa
(Kevätistuntokausi on 7.-11.5.2012 ),
 josta hän on lähettänyt kuvan ja terveisiä. 
(Piispa Matti Repo löytyy kuvasta neljäs oikealta ”vilterihattu” kädessä.)


Tamperelainen eläkkeellä oleva lääkäri kysyy piispan sivuilla:
Mitä mieltä ovat piispat helluntailaisuudestata kontra vanhoillislestadiolaisuus.
 Uskallattaako kukaan heistä ottaa kantaa...?!!”
 Tästä alkaa ”kirjeenvaihto” eläkeläisen ja piispan välillä,
 jonka piispa taitavasti lopettaa heittämällä pallon takaisin:
Siksi käännänkin minulle osoittamasi kysymyksen Sinulle takaisin:
 mitkä raamatunkohdat osoittavat, 
että pienet lapset ovat synnittömiä ja pelastuvat
 ilman heille kasteessa tuotua syntien anteeksiantamuksen lahjaa? ”

Huhtikuun 28.päivänä piispan Facebook-kirjoitus:
 ”Viikko on vilahtanut ilman facebookia! Se on siis mahdollista... ” 
ja sen jäljessä selitys, mitä muuta hän on sinä viikkona tehnyt.
 Tästä kommentista tykkää 23 henkilöä 
ja onpa eräs kommentoinutkin sitä sanomalla:
”niin, piispa ei kait voi roikkua facessa kokouksessa niinkuin jotkut muut tekee =)) hyvä niin! ”

Huomaa, että piispa on ottanut sosiaalisen median yhdeksi työkalukseen, 
sillä Facebook-sivuilta voi lukea myös hänen saarnojaan. 
Piispa Repo on saanut niin kiitosta kuin kritiikkiäkin.
Piispan Facebook-sivuille voi myös seurakuntalaiset kirjoitella.
 Lainaus erään kirjoituksesta.
”Matti Repo on asettanut mielestäni standardin kolleegoilleen.
 Omalla naamalla ja nimellä esiin,
 kysymyksiä kiertämättä ja eri äänet sallien. 
Ottakaa muut Revosta ja Vikströmistä mallia."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti