”Huomenna poikkean muista piispoista:
en mene Kuopion Tuomiokirkkoon vaan Tampereen Särkänniemeen!”
kirjoittaa Tampereen piispa Matti Repo Facebook-sivuillaan 5.
toukokuuta.
Kaksikymmentä henkilöä tykkää
tästä.
Kuopiossahan oli kuten tiedämme piispan vihkiminen 6.5.
Särkänniemi on taas huvipuisto.
Mitä siellä huvipuistossa oli
niin mielenkiintoista, että piispa jäi sinne?
Teema ”Yhden hinnalla” oli nimenä
nuorisotapahtumalle, joka pidettiin Särkänniemessä.
Piispa piti
saarnan ”huvipuistomessussa”, jota hän myös mainosti Tampereen
Kirkkosanomissa sanomalla, että messun jälkeen voi jäädä sitten
huvittelemaan.
Piispa Repo poikkeaa muista piispoista
Wille Riekkisen tapaan jo pukeutumisellaan.
Onko ”vilterihatusta”
tullut jo tavaramerkki?
Ainakin hänen mielipiteissään on vähän
samaa kaikua kuin Willellä eli kantaaottava piispa.
Tampereen piispa on parhaillaan
kirkolliskokouksessa Turussa
(Kevätistuntokausi on 7.-11.5.2012 ),
josta hän on lähettänyt kuvan ja terveisiä.
(Piispa
Matti Repo löytyy kuvasta neljäs oikealta ”vilterihattu”
kädessä.)
Tamperelainen
eläkkeellä oleva lääkäri kysyy piispan sivuilla:
”Mitä
mieltä ovat piispat helluntailaisuudestata kontra
vanhoillislestadiolaisuus.
Uskallattaako kukaan heistä ottaa
kantaa...?!!”
Tästä alkaa ”kirjeenvaihto” eläkeläisen ja
piispan välillä,
jonka piispa taitavasti lopettaa heittämällä
pallon takaisin:
” Siksi
käännänkin minulle osoittamasi kysymyksen Sinulle takaisin:
mitkä
raamatunkohdat osoittavat,
että pienet lapset ovat synnittömiä ja
pelastuvat
ilman heille kasteessa tuotua syntien anteeksiantamuksen
lahjaa? ”
Huhtikuun
28.päivänä piispan Facebook-kirjoitus:
”Viikko on
vilahtanut ilman facebookia! Se on siis mahdollista... ”
ja sen
jäljessä selitys, mitä muuta hän on sinä viikkona tehnyt.
Tästä
kommentista tykkää 23 henkilöä
ja onpa eräs kommentoinutkin sitä
sanomalla:
”niin, piispa ei kait voi roikkua facessa kokouksessa
niinkuin jotkut muut tekee =)) hyvä niin! ”
Huomaa, että piispa on
ottanut sosiaalisen median yhdeksi työkalukseen,
sillä
Facebook-sivuilta voi lukea myös hänen saarnojaan.
Piispa Repo on
saanut niin kiitosta kuin kritiikkiäkin.
Piispan Facebook-sivuille
voi myös seurakuntalaiset kirjoitella.
Lainaus erään
kirjoituksesta.
”Matti Repo on asettanut
mielestäni standardin kolleegoilleen.
Omalla naamalla ja nimellä
esiin,
kysymyksiä kiertämättä ja eri äänet sallien.
Ottakaa
muut Revosta ja Vikströmistä mallia."


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti